Autor: Branko Banković, plesač
Ples je drevna i uzvišena umjetnost koja ne poznaje granice, emotivna i imaginativna, čini nas slobodnima.
Ples govori univerzalnim jezikom. Plesačevo tijelo ulazi u dijalog s gledateljem, stvara svijet zajedničkih preokupacija, žudnji, mijenja prag osjetilnosti.
Svjedoci smo vremena u kojemu je osjećaj ljudske solidarnosti izgubljen te postaje sve više stranim.
Kako ples dopušta biti izvan paradigme u kojoj živimo, imamo tu privilegiju plesom bez izgovorene riječi, govoriti snažnije od svih.
Zato, kako kaže i Pina Bausch: MORAMO PLESATI.
Biografija autora:
Branko Banković plesati je započeo u podmlatku Studija za suvremeni ples i od tada surađivao s brojnim plesnim pedagozima poput Zage Živković, Desanke Virant, Guyja Perkova, Kiline Cremone, Juana Carlosa Garcije, Martina Sonderkampa, Matijaža Fariča, Francesca Scavette. Usavršavao se na Ljetnoj akademiji u Montpellieru kod Mathilde Monnier i pohađao mnoge radionice suvremenih pedagoga i koreografa.
1984. postaje stalni član Studija za suvremeni ples, u kojem pleše i danas, te kroz trideset godina plesne karijere sudjeluje u gotovo svim produkcijama ansambla. Izdvojimo samo neke od predstava: Kvartet 78 Zage Živković, Brandenburg Gate Desanke Virant, Matamorfoze,Rubato, Big is bju:tiful, Kaput, Žena koja puno govori, Maraton, Gyekenyes band i Na putu preme gore Mirjane Preis, Tchi-tchiao Kiline Cremone, Stravinski i ja i Posvećenje proljeća Matijaža Fariča, Giselle Adriana Luteina, Identitet dodira i ritam matematike Gregora Lušteka, Kazalište ljubavi Darija Harjačeka, Sale Ksenije Zec, Duh – sklon promjeni Maje Drobac, Povijest gledanja Olivera Frljića, Large Sanje Tropp, Surprised Body Project-Zagreb Francesca Scavette, Pokret-ač Aleksandre Janeve Imfeld.
Kao plesni pedagog i koreograf surađuje sa Studijem za suvremeni ples, Zagrebačkim plesnim ansamblom, Gradskim kazalištem Komedija u Zagrebu, Zadarskim plesnim ansamblom, Istarskim narodnim kazalištem u Puli, Baletom Narodnog pozorišta u Sarajevu i dr.
Predavao predmet Scenska praksa u Školi suvremenog plesa Ane Maletić i postavio u suradnji sa Studijem za suvremeni ples predstavu Posvećenje proljeća sa dvadeset i dvoje plesača završnih razreda spomenute škole.
S redateljicom i dramaturginjom Dubravkom Zrnčić Kulenović ostvaruje niz predstava sa Studijem lutkarstva Sarajevo, Sarajevskim ratnim teatrom, Narodnim pozorištem Sarajevo te Dječijim kazalištem IBM Slavonski Brod.
Dobitnik nagrade Hrvatskog glumišta za suvremeni ples najbolje ostvarenje – muška uloga 2004., a od 2013. predsjednik je Udruženja plesnih umjetnika Hrvatske.