Autor: Miljenko Vikić
Plešem od sedamnaeste godine. Kada to kažem, mislim na profesionalni ples, jer mi se čini da moje tijelo pleše oduvijek. Oblici plesanja mijenjaju se kod plesača tijekom života, ali nikad ne prestaju. Ne želim brojiti piruete, ne želim razmišljati o dilemama: klasika ili neka druga forma; želim samo poručiti da je ples utočište sretnog trenutka čovječanstva, zaborav težine svakodnevnog življenja i potreba svakog pojedinca. Čovjek koji pleše, čovjek je strasti i ljubavi. Cijeli moj život sastoji se od strasti, ljubavi i plesa. To je jedina umjetnost kojoj nije nametnuta nikakva granica, ni jezična ni prostorna, ni glazbena, jer tijelo je naše glazbalo. Plešite, ples je zdravlje čovječanstva.
Biografija autora:
Miljenko Vikić rodio se u Dubrovniku 10. lipnja 1931. godine. Poslije zapaženog statiranja u filmu Majka Katina/ Nikole Popovića/ upisuje Glumačku školu u Beogradu gdje, među ostalim, pohađa i satove klasičnog baleta. Postaje zaljubljenik u ples i potpuno mu se posvećuje te dobiva prvi angažman u Baletu beogradskog Narodnog pozorišta. Poslije nekoliko sezona odlazi u sarajevski Balet, zatim u riječki Balet te od 1958. godine, postaje član Baleta zagrebačkoga Hrvatskog narodnog kazališta, u kojemu ostaje sve do odlaska u mirovinu. Kao izrazito nadaren plesač ostvario je velik broj uloga raznolikih karaktera, od lirskih, dramskih do komičnih likova, među kojima se osobito ističu uloge u baletima Đavo u selu,/F.Lotke, Čudesni mandarin,/B.Bartoka, Bahantice,/Sicilianos, Posljednja uloga,/I.Kuljerić, Romeo i Julija,/S.Prokofjev, Vragoljasta djevojka,/F.Herold, Petar Pan,/B.Bjelinski, Heloti,/I.Brkanović, Balada o mjesecu lutalici /D.Radić,i mnoge druge. Nastupe u klasičnom trolistu Čajkovskog, Labuđe jezero, Trnoružica, Orašar, obilježava jakom osobnošću gradeći u njima kako klasičnu figuru romantičnog lika, tako i zanimljive karaktere koje dramaturgija tih predstava nudi. Posjedujući veliki glumački dar s uspjehom se bavi komičnim likovima kao što su napr. sestre u predstavi Pepeljuga,S.Prokofjeva, ili udova Simone u Vragoljastoj djevojci ,F.Herolda Poslije uspješne plesačke karijere posvetio se koreografiji te ostvario balete koji su s oduševljenjem prihvaćeni i od publike i od kritike; Carmen,/Bizet-Ščedrin, Makar Čudra,P.Konjović/ Kentaur XII.,/A.Kabiljo, Papisa Ivana,/Bach-Papandopulo, Žena i bodež,/glazbeni kolaž na stihove F.G. Lorce, samo su neki od autorskih radova ovoga umjetnika koji s jednakim uspjehom koreografira baletne odlomke u mnogim operama, a često je asistent redateljima u dramskim predstavama u kojima scenski pokret igra važnu ulogu. Surađuje sa filmskim redateljima a kao koreograf televizijskih programa, ostvario je mnoge prigodne koreografije a također i autorske radove – kratke balete, koji su naišli na veliko odobravanje gledatelja. Svoj talent izražava ponajbolje u duetima koji su kako tehnički tako i interpretativno zahtjevni, uvažavajući uvijek mogućnosti plesača. Nagrada hrvatskog glumišta za životno djelo dodijeljena mu je 2004. godine. Miljenko Vikić živi i djeluje u Dubrovniku gdje je i započeo njegov umjetnički život.