Nikola Đuretić: Kazališni putokazi i krajputaši, 1996.

Informacije koje do nas dolaze iz kazališnih centara najčešće su šture ili nam, izvađene iz konteksta, ne pomažu u stvaranju cjelovitog dojma. Zapisi hrvatskog kazališnog znalca zatečenog u nekoj od metropola itekako nam mogu biti korisni jer su napisani kao odgovori na pitanja koja si sami postavljamo.

Zato je ova knjiga kvalitetan početak putopisnih izdanja Mansiona. Jer, London je trajno zanimljivo kazališno središte, a autor je dugogodišnji pratitelj i hrvatskog i engleskog glumišta (živi u Engleskoj već gotovo dvadeset godina).

Knjiga je zamišljena kao pregled različitih aspekata londonskog kazališnog života i to sedamdesetih i osamdesetih godina. Upoznaje nas s funkcioniranjem kazališnog mehanizma u Londonu, s njegovim organizacionim, ali i estetskim rasponima (od West Enda do alternativnih pokreta), daje nam pregled najznačajnijih ostvarenja u pojedinim sezonama. Autor nam predstavlja različite glumačke i redateljske pristupe, ali i značajne ličnosti britanskog kazališta kao što su Peter Brook, Laurence Olivier, Glenda Jackson, Edward Bond…

Po prvi puta u nas čitatelji će na jednom mjestu naći popis i objašnjenja najznačajnijih pojmova londonskog kazališta jer je knjiga opremljena Glosarijem.